• Kita Kahwin Koboi?

    • (Average rating 3.76 / 66 ratings / 10 reviews)

    RM 27.00

    Product Unavailable. For enquiry, please email to contact@mph.com.my

    • Category : NOVEL
    • ISBN Code: 9789670185583
    • Format : Paperback
    • By (Author): Mia Kiff
    • Publisher: GedeBook
    • Published Date: 15 Jun 2014

     

    * Discount valid for Online Purchase(s) only. Not applicable for purchases at MPH outlets.
    Price may change from time to time as advised by the publishers

"Kau ni Aufa, aku tahulah kau tu tak berapa cantik. Tapi janganlah, kau main setuju je, bila orang suruh kahwin. Cuba kau tengok prinsip hidup aku ni, berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian. Sediakan BMW terlebih dahulu, barulah ada perkahwinan...."

"Ini cincin silver ke, cincin berlian ni? Hishhh... Serabai je, aku tengok bakal suami si Aufa ni. Kau ni Minah, suka hati je nak bagi anak kau kat orang. Makan pasirlah jawabnya anak kau ni...!

"Kau nak bagi kami mati sakit jantung ke Aufa oii, dah ler plan kau nak kahwin koboi buat kami terkejut tak habis lagi. sekarang ni kau buat kami terkejut tahap beruk pulak dah. Mahunya kami tak pengsan bila tengok siapa suami kau ni? Sampai hati kau, kalau kau cerita awal-awal, kami bersedialah hadapi semua, ni tak? Ni tak, kau tunjuk gambar lelaki bermisai dan berjambang tu!"

"Tak dapat kau dengan cara bertauliah, aku akan dapatkan kau dengan cara tak sekolah!

"Kenapa dari awal, awak tak beritahu saya, siapa awak yang sebenarnya? Dunia awak bukan dunia saya..."

"Saya tak perlukan isteri kedua, ketiga, dan isteri keempat. Tapi kehadiran awak seorang, dalam hidup saya melengkapkan keempat-empatnya... cukuplah, hanya awak seorang isteri dalam hidup saya..."

"Dalam Islam, perempuan tak wajib pakai tudung. Tapi wajib tutup aurat. Selepas ni, jangan sesekali tayang rambut awak ni pada orang yang tak ada hak. Saya tak izinkan. Awak buatlah macam mana sekalipun, samada nak tutup rambut awak dengan tudung saji ke, baldi, pasu bunga, guni ke, apa saja, asalkan menutup aurat! Faham?"

"Oh Aufa, tahukah kau kenapa aku hadiahkan bunga ros ini kepadamu? Kata orang, bunga ros ini adalah bunga yang cantik. Kerana itu aku hadiahkan padamu, kerana aku ingin bunga ini rasa malu bila mengetahui ada yang lebih cantik iaitu Aufa Dhiyaku..."

Cinta itu bukan sekadar pengucapan, tapi perlukan pengertian..
.
"Aku tak nak dia kahwin dengan aku sebab diri aku yang semua orang kenal.... "

'Kalau jadi apa-apa pada dia, macam mana hidup aku? Sudahlah aku ni paling liat nak jatuh cinta. Rasanya hanya dia seorang saja yang aku cintai dalam dunia ni..."

"Entahlah, dia tak cantik pun. Bila aku tengok dia, hati aku rasa bermagnet..."

"Selamat datang ke dunia Khalish Aqimie......."

"Awak ni, takde ke baju yang seksi-seksi, buat saya mencuci mata? Ni fesyen apa awak pakai ni? Macam tukang kebun. Mujurlah, awak ni satu-satunya bini yang saya ada.... Kalau tak, tak ada selera langsung tak tengok awak pakai macam ni.."

"Mungkin bagi dunia, awak hanyalah seorang manusia. Tapi bagi saya, awaklah dunia saya, Aufa...."

 



Goodreads Reviews

(Average rating 3.76 / 66 ratings / 10 reviews)

Bestsellers in NOVEL

MPH - Kita Kahwin Koboi? ISBN - 9789670185583