• Devilish Delilah

    • (Average rating 4.07 / 15 ratings / 4 reviews)

    RM 23.00

    Available for shipping in 2-5 working days

    • Category : cinta
    • ISBN Code: 9789678609210
    • Format : Paperback
    • By (Author): Rin Ahmad
    • Publisher: ALAF 21 S.B THEATRE
    • Published Date: 31 May 2019

     

    * This product is zero-rated GST. Price payable is exclusive of GST * Discount valid for Online Purchase(s) only. Not applicable for purchases at MPH outlets.
    Price may change from time to time as advised by the publishers

Delilah seorang playgirl, tak pernah serius dalam hubungan dan akan memutuskan hubungan dengan pasangannya sesuka hatinya. Pertemuan pertama Delilah dengan Ezaq ialah di sebuah hotel. Masing-masing dengan urusan sendiri, tapi cukup untuk meninggalkan kesan. Malangnya, Delilah sudah mempunyai kekasih.
 
Ezaq tetap menjejak Delilah walaupun tahu dia sudah berpunya dengan alasan membayar baki upah kerana menolongnya semasa migrain tempoh hari. Namun, layanan Delilah sangat dingin dan cubaan menghadiahi Delilah sebuah kereta yang sebenarnya dibelikan untuk ibunya gagal.
 
"Encik Ezaq, apa yang awak buat ni satu kerja gila. Your Christian Grey style is an epic fail. I'm not Ana. I'm Delilah. Yes, D is for Delilah."
 
Delilah menolak mentah-mentah membuatkan Ezaq lagi tertarik dengan Delilah. Sementara itu, Delilah yang baru menamatkan zaman universiti diasak oleh kekasih hatinya, Zairi untuk berkahwin sedangkan Delilah kurang berminat untuk melangkah ke alam perkahwinan. Apatah lagi dia pernah menyaksikan realiti perkahwinan ibunya yang bagi Delilah ialah sebuah kecurangan dan kegagalan. Selepas kematian bapanya dan ibunya berkahwin lain, hubungan kekeluargaan mesra tak wujud dalam kamus hidup Delilah.
 
“Dia anggap awak seperti musuh dia, bukannya seperti seorang ibu. Saya yang pening tengok drama dalam rumah ni. Reality is bitter. Dia dah besar. Dia patut belajar kawal emosi sendiri.” – Dr. Syed (Bapa tiri Delilah)
 
“Bukan macam tu, Del. Before we settle down, it’s good if we both have a great career. That’s an ultimate relationship goal right?” – Zairi
 
“So isunya sekarang ialah I tak bersedia nak kahwin atau sebab I tak kerja lagi? It’s only been a month for God sake. Jobstreet tu bukan robotlah nak proses resume I je. I pun belum konvo lagi. Tolonglah realistik sikit. Kerja dengan you je tak payah tunjuk sekeping ijazah.” – Delilah
 
Pertemuan seterusnya dengan Ezaq sebagai pemilik restoran Les Vive membuat Delilah mengambil keputusan mendadak. Dia sanggup bekerja sebagai Virtual Customer Service di Les Vive. Ezaq tahu Delilah berasal daripada golongan elit dan kerja ini tidak sesuai dengan Delilah, tapi tetap menawarkan jawatan tersebut kepada Delilah. Maka bermulalah pelbagai kisah yang makin merapatkan hubungan mereka sehinggalah Delilah akhirnya memutuskan untuk berpisah dengan Zairi apabila mengetahui kecurangan Zairi dan hubungan mereka tidak direstui oleh ibu Zairi.
 


Goodreads Reviews

(Average rating 4.07 / 15 ratings / 4 reviews)

Bestsellers in cinta

MPH - Devilish Delilah