• 20%

  • Alih

    RM 20.72

    You Save: RM5.18

    RM 25.90

    Available for shipping in 2-5 working days

    • Category : bacaan-umun--lain-lain
    • ISBN Code: 9789675822445
    • Format : Paperback
    • By (Author): Hakim Ahmad
    • Publisher: SR Publication
    • Published Date: 05 Sep 2016

     

    * This product is zero-rated GST. Price payable is exclusive of GST * Discount valid for Online Purchase(s) only. Not applicable for purchases at MPH outlets.
    Price may change from time to time as advised by the publishers

‘ALIH’ perkataan itu muncul lagi. Aril semakin hairan. Perkataan itu sering muncul sejak dia berpindah ke flat itu. Usikan itu hanya permulaan. Aril dikejutkan dengan jelmaan seorang kanak-kanak perempuan yang duduk bersimpuh di atas dadanya ketika terjaga dari lena. Ditambah pula dengan kehadiran Natasya, anak jirannya. Renungan Natasya yang kosong itu sering menjadi igauan Aril. Taman tasik berhampiran flat itu menjadi titik permulaan terungkai segala misteri!
 
“Oh…! Ini abang tahu,” ujar Abang Ramli yakin.
 
“Ha! Apa dia bang?” soal Aril tidak sabar.
 
“Ini Aliah, mesti kerja dia.” Abang Ramli sedikit tersenyum.
 
“Aliah? Siapa Aliah?” Aril berkerut.
 
Satu persatu misteri ‘ALIH’ dirungkai. Ujian yang diharungi semakin sukar.
 
“Ina percaya hantu?” aju Aril tiba-tiba.
 
“Kenapa awak tanya macam tu?” Zurina memandangnya pelik.
 
“Entah.”
 
“Susahlah nak cakap, sebab saya pun tak pernah nampak. Lagipun zaman sekarang ni mana ada…”
 
“Tapi saya rasa saya dah nampak,” pintas Aril.
 
Kehadiran sahabat lama secara mengejut turut membantu Aril menjawab segala misteri itu. Syukri, pemuda misteri memakai baju sejuk berhud dengan lampu picit tergantung di pinggangnya. Dia juga tidak terlepas daripada kisah hitamnya.
 
“Kau nampak pasangan suami isteri dekat divider tu?” tanya Syukri.
 
“Ha! Aku nampak,” ujar Aril.
 
“Dia orang dah mati,” kata Syukri tenang.
 
Apakah kai
 


Bestsellers in bacaan-umun--lain-lain

MPH - Alih ISBN - 9789675822445